
Je klanten en merken zijn van onschatbare waarde. Investeren in een goede band is essentieel en de langetermijnrelatie is van cruciaal belang. Hoe vang je álle vliegen in één klap? Door een dealerdag te organiseren! We zetten de voornaamste voordelen voor je op een rij en geven je wat handvatten om er een succesvol evenement van te maken.

1. Introduceren
Een dealerdag is de uitgelezen gelegenheid om nieuwe ideeën, trends, innovaties en ontwikkelingen te delen. Het is ook het perfecte moment voor ‘inside info’. Maak er een onvergetelijk moment van en deel nieuws groots en op spectaculaire wijze.



2. Informeren
Naast het feit dat je de nieuwswaardige zaken als eerste deelt met je ‘insiders’ (waardoor zij zich erg gewaardeerd zullen voelen) is een dealerdag ook een mooie kans om met elkaar wat verdieping op te zoeken. Pak het moment om je expertise te laten gelden door uitgebreid in te gaan op de laatste trend of nieuwste innovatie. Denk aan het uitnodigen van een expert, of organiseer een discussiepanel.

3. Demonstreren
Geef een live-impressie, een demonstratie of realistische preview. Maak het tastbaar, maak het écht, laat het leven! Probeer het publiek hier zoveel mogelijk bij te betrekken. Hoe interactiever, hoe beter. Dit geeft je meteen de gelegenheid om goed te inventariseren wat de eerste indruk is. Je ondervangt daarnaast direct de eerste vragen, bezwaren en kritische noten. Een unieke kans om het aanwezige publiek direct ambassadeur te maken van jouw nieuwe snufje!



4 Uitproberen
De dealerdag is een uitgelezen kans om betrokkenheid te vergroten. Laat je bezoekers de nieuwste functionaliteiten en innovaties direct in de praktijk ervaren en laat ze zélf aan de slag gaan. Kleinschalige workshops, of simulaties van het product/de dienst die bezoekers zelf moeten uitvoeren. Ook leuk zijn praktijkopdrachten. Geef de bezoeker de gelegenheid het echt te ervaren en er daadwerkelijk onderdeel van te zijn.

5. Netwerken
Er is niets mooiers dan iedereen bij elkaar te brengen en zo de band en het onderlinge vertrouwen te versterken. Geef ruimte om te netwerken. Faciliteer dat door hiermee rekeningen te houden in je planning en inrichting van de locatie. Tip: de locatie waar je de dealerdag organiseert kan je hierin goed adviseren.



6. Feedback verzamelen
Vergeet niet dat bezoekers veel komen halen op een dealerdag, maar wellicht ook veel te brengen hebben. Zorg ervoor dat ze hun vragen, ideeën, suggesties en andere feedback goed kunnen ventileren. Sta klaar om het te noteren of om met hen in gesprek te gaan. Vergeet dit na het event niet op te volgen en eventuele zaken mee te nemen in een verder ontwikkelingsproces van een product of dienst.
